Plany rozbudowy linii kolejowej Reda – Hel: nowe perony w Pucku, Mrzezinie i Władysławowie?

2019-08-04

Jak informuje zespół PKP Polskie Linie Kolejowe, rozbudowa linii ma poprawić komunikację półwyspu helskiego z Trójmiastem oraz pozostałą częścią kraju. Aby móc zapewnić większą ilość pociągów potrzeba zwiększyć ilość przystanków do mijanek. Wśród propozycji pojawiły się m.in. Reda Rekowo, Żelistrzewo czy Swarzewo. Wykonawca zaprojektować ma także budowę drugiego toru na trasie.

–Wykonawca dokumentacji zaproponuje warianty polegające m.in. na budowie mijanek (Reda Rekowo, Żelistrzewo, Swarzewo, Chałupy, Hel Bór), dobudowie drugiego toru na odcinku Reda–Władysławowo oraz Jastarnia–Hel oraz elektryfikacji linii. Przeanalizowana zostanie również budowa nowych przystanków osobowych o roboczych nazwach Reda-Ciechocino, Smolno, Chałupy Kemping, Kuźnica Wschód, Jastarnia Wschód, Hel Bór – przekazała Martyn Janduła – zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Pod uwagę zostanie również przeanalizowana kwestia dobudowy kolejnych peronów w Pucku, Władysławowie, Jastarni, Chałupach i Mrzezinie. Jednym z pomysłem jest także budowa węzła przesiadkowego Władysławowo Południe lub Gnieżdżewo/Swarzewo.

Zmiany dotyczyć mają także aglomeracji Trójmiasta, a dokładnie dobudowy przystanków w Gdyni. Dodatkowo powstać miałby przystanek Gdynia-Śródmieście (przedłużeniu ul. Żwirki i Wigury), a także rozbudowa istniejących przystanków Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana oraz Gdynia Stocznia o dodatkowe perony. Przedstawiciele kolei rozważają połączenie z Trójmiasta północnych części Gdyni, aż do gminy Kosakowo.

– Wykonawca dokumentacji przygotowawczej dla projektu pn. „Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni oraz gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii” przeanalizuje rozwiązania, które mogą poprawić dostęp mieszkańców Kosakowa i okolic do transportu kolejowego. Celem będzie jego integracja z innymi gałęziami lokalnego transportu. Analizie zostanie poddane nowe połączenie kolejowe na trasie Gdynia–Rumia–Gdynia Port Oksywie–Kosakowo–Mosty/Mechelinki – wskazała Martyn Janduła.

Całość dokumentacji powstać ma dzięki środkom z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014–2020. Realizacja projektów zaplanowana jest po roku 2020.

źródło:kaszuby24.pl

Zobacz więcej wiadomości na temat:   #aktualności   #transport